یار آفتاب

کمتر از ذره نه ای پست مشو، مهر بورز

یار آفتاب

کمتر از ذره نه ای پست مشو، مهر بورز

عشق آمد و شد چو خونم اندر رگ و پوست

متولدین دهه شصت واقعا باعث حیرت و هیجان من هستند. به خصوص گروه فرهیخته و صاحب مطالعه شان که هم توان برقراری ارتباط با فرزندان دهه قبل از خود را دارند و هم از اصول و معیارهای کمتر متحجرانۀ دهه بعد از خود - به جا - بهره می برند. برای خود سبک دارند. فکر می کنند و حرف می زنند. به احساسات خود مجال بروز می دهند و از مخالفت نمی ترسند. جسارت تغییر موضع دارند و پرهیزی ندارند از این که زمینۀ کاری و تحصیلی خود را تغییر دهند.  

اما آن چه از همۀ این ها جالب تر می دانم این است که در روابط عاطفی و احساسی خود دچار خمودی و انفعال نیستند.  دلیل آن را شاید بتوان در بازتر شدن فضای اجتماعی و فرهنگی در سال های بلوغ ایشان یافت. فضایی که امکان شرکت در کلاس های مختلف و مختلط فرهنگی، علمی، هنری و شرکت در فعالیت های اجتماعی را مجال می داد و پرداختن به مباحث علمی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را امتیاز می دانست. یادم هست بحث دوران دبیرستان جمع دوستان ما این بود که "توسعه سیاسی مقدم است یا توسعه اجتماعی؟!"  سوالی که آن زمان - مُد بود یا دغدغه - بحث روز بود. البته گاهی فکر می کنم 16- 18 ساله ها را چه به توسعه؟ چه به سیاست؟ اما به قول دوستی "ما خاور میانه ای ها سیاست را نفس می کشیم" ....

 

این ها را گفتم که بگویم دوستان عزیزم محمدرضا و الهه گل، برایتان خوشحالم، خیلی خوشحالم که به خود زمان دادید، عنان عقل را به دست احساس ندادید، شتاب نکردید، همدیگر را شناختید، با هم حرف زدید، علائق هم، حساسیت ها، خطوط قرمز هم را محک زدید. توافق کردید، به هم احترام گذاشتید و ساده و آرام و دوستانه پیش رفتید و روزهای صمیمانه تری را با هم رقم خواهید زد. برایتان خیلی خوشحالم. نیمه شب دیشب وقتی باران ناگهان و بدون انتظار شروع شد، بیدار بودم. یادتان کردم. برایتان دعا کردم که شاد و آرام و عاشق بمانید و به هر چه آرزو دارید برسید. از ته ِ ته ِ قلبم آرزو دارم خوشبخت و سربلند باشید در پناه خدا ...

نظرات 19 + ارسال نظر
ماهی چهارشنبه 30 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:45 http://www.binoo.persianblog.ir

لیلی جانم پس چرا نیستی؟ دلتنگیم بانو.

هستم ماهی جانم. می نویسم به زودی زود.

جوجه رنگی یکشنبه 27 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 00:39 http://waveofocean.blogsky.com/

حالا هی نیا هی ننویس!
ما متولدین دهه شصت دلتنگ هم زیاد میشیم.

قربون شکل ماهت برم جوجه رنگی خودم.
منم دلتنگت هستم.

الهه شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 17:29

خدا رو شکر که سلامت رسیدید به مقصد. ایشالا به زودی جا می افتید اونجا و مام میایم پیشتون
محمدم عرض سلام و ارادت داره خدمتتون

ممنونم از محبتت الهه جان. ما که مشتاق دیداریم. محمدرضا لطف داره . سلام برسون.

طاها شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 15:45 http://dastanakeman.mihanblog.com

سلام
ایشالا همیشه خوشبخت و سلامت باشن

سلام. انشالا. و شما نیز هم.

الهه جمعه 11 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 03:07

سلام. الآن دیدم نظراته این پست افزایش پیدا کرده کلی شاد شدم!
یه خبری از خودتون برسونی خوشحال میشیم

فعلن

سلام الهه جانم. ممنونم از محبت همیشگی ت. یه مقدار زیادی درگیر ستاد استقبال هستم! D: رو چشمم. به زودی یه پست جدید می ذارم عزیزم. به محمدرضا هم سلام منو برسون.

محمد عبدالهی چهارشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 14:50 http://mohamadabdolahi.blogfa.com

درود دوست عزیز.وبلاگ وزین و زیبایی دارید[گل][گل][گل]
بهتون تبریک میگم.[لبخند] و ازتون دعوت میکنم سری هم به وبلاگ من بزنید.
اگر مایل به تبادل لینک بودید،اطلاع دهید و بفرمایید که با چه نامی شما را لینک نمایم. شما هم میتوانید مرا با نام
(قلم و صحنه) لینک بفرمایید. همیشه شاد و پیروز باشید.[گل]

سلام خدمت جناب عبدالهی هنرمند
از تشریف فرمایی و حسن نظر شما بی نهایت متشکرم.
عذرخواهی می کنم که به دلیل مشغله شخصی پیام جنابعالی را بسیار دیر تایید می کنم. سالم و سربلند باشید.

میله بدون پرچم چهارشنبه 26 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 15:27

سلام
من شصتی نیستم اما شصتی ها را دوست دارم

سلام و اظهار ذوق زدگی از رویت پیام جناب میله و تکبیر و عرض ارادت بسیار.

عفیفه خاتون شنبه 22 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 12:46 http://kenesmirza.blogfa.com/

سلام
لطف می کنید منو هم بخونید و با نقطه نظراتتون شادم کنید؟

سلام
مدتی است خیلی گرفتارم. به زودی به روی چشم.

مهرگان پنج‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 17:26 http://mehraeen.blogsky.com

ما وقتی میگوییم دهه شصتی هستیم و یک فرق هایی حالا خوب یا بد داریم از طرف متولدین سالهای دیگر با موضع مواجه میشویم . درحالیکه با توجه به شرایطی که ما در آن به دنیا آمدیم و رشد کردیم این ضعف ها و قدرتها اجتناب ناپذیر بوده است.
جالب است که متولدین اواخر دهه 60 که در رفاه نسبی بیشتری زیسته اند کاملا متفاوتند!

از خبر خوشی که به ما دادی به شدت خوشحال شدم.امیدوارم که خوشبخت باشند و در کنار هم به آرامشی پایدار .دست پیدا کنند

به طور کل بیان هر نوع تفاوت بیشتر از آن که موافقت به دنبال داشته باشد، مجادله انگیز است. دقت کرده اید؟ کافی است در محل کار کسی متفاوت باشد و این تفاوت به چشم بیاید. سیل موضع گیری ها را به دنبال دارد!
ممنونم. من هم برای شما دوست عزیز شادی و سربلندی آرزو دارم.

رها از چارچوب ها سه‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 22:16 http://peango.persianblog.ir/

منم شصتی هستم، خوب نوشتی مرسی
و ممدرضا و بانو
لی لی لی لی لی لی لی لی لی لی لی لی لی لی لی لی لی لی لی
مبارکا باشد

مخلص همه ی شصتی ها !

جوجه رنگی جمعه 14 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 17:39 http://waveofocean.blosky.com

دوستی مهرورزانه یعنی چی جوری؟

به نظرم یعنی همون عشقولانه !

نگارنده دوشنبه 10 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 17:40 http://30youngwoman.blogsky.com

عزیزم!!! من اول اومدم اینجا دیروز، وقتی نوشته ات رو خوندم، پیش خودم فکر کردم، چرا لیلی بانو، این نوشته رو نوشته، مگه همه می دونن؟
امروز رفتم توی صفحه مترجم جان، دیدم ای وای!!!! در بهشت به روی این دوتا باز شده

برای خودش نوشتم ...، اینجا هم می گویم ..وقتی چنین ترکیبی تبدیل یه خانواده می شوند، به آینده ایران امیدوار می شوم ..تا باشه از این خانواده ها

من ِ بدجنس : یو ها ها ها ! په نه په! فکر کردی فقط خودت می دونی؟!
من ِ غیر بدجنس : D:

فاطمه جان عاشق این نگرشت نسبت به آینده هستم. جز این که الهه و محمدرضا رو واقعا دوست داریم، مساله ای که این همه باعث امید و خوشحالی شده این هست که جوون های خوب ما دارن در عین حفظ اخلاق و احترام به خانواده ها، با آگاهی، سنت رو به مدرنیته تبدیل می کنن. به امید روزها و سالهای بهتر.

ند نیک دوشنبه 10 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 09:38 http://blue-sky.persianblog.ir

منم تبریک میگم و ارزوی بهترین ها دارم

امیدوارم برای شما هم بهترین ها اتفاق بیافته.

مترجم دردها یکشنبه 9 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 22:22 http://fenap.blogsky.com

سلام همساده

کلی خوشحال شدم از پستت خواهر،کلی خجول گشتیم از لطفت.با الهه صحبت کردیم این پنج شنبه یا جمعه بیایم برای دیدن دوستان،در کانون توجه خودت،امیدوارم که این دو روز را فرصت داشته باشی

بازم مرسی

سلام همساده، سلام برادر
الهی بی دشمن باشی و بدخواهت خجول و ملول.
شما با خبر نومزدنگ خود ما را خوشحال کردید. به الهه بانو سلام گرم مرا برسان. بسیار مشتاق دیدارم اما با عرض معذرت پنجشنبه عصر راهی شهرستان هستم. در تماس خواهم بود.
شاد و پایدار باشید هر دوتان.

فرزانه یکشنبه 9 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 21:05 http://www.elhrad.blogsky.com

سلام
چه خبر خوبی ... چه پست مهربانی ... مرسی یار آفتاب

سلام بر روی ماه شما فرزانه خانم عزیز
شاد و سلامت باشید و مرسی شما که هستید و می خونید.
کاش تهران بودید قبل از رفتن می دیدمتان ...

خلیل یکشنبه 9 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 19:02 http://tarikhroze3.blogsky.com

سلام،

بخشی از جامعه را خوب تصویر کردید. با امید به گسترش این تصویر.

سلام بر شما، من هم امیدوارم.

منم یه عابرم یکشنبه 9 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:14 http://yeaberam.blogfa.com/

ان شا الله

ان شا ا...

ماهی شنبه 8 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 09:36 http://www.binooo.persianblog.ir

سلام لیلی جان خوش خبر باشی و همیشه خبر عروسی بدی انشااله . مبارک باشه .
خیلی لذت بردم از نکته ایی که در مورد دهه شصتی ها گفتی.

سلام بر ماهی عزیز
امیدوارم تو هم همیشه خوش و شاد باشی.
ارادت داریم خانم.

الهه جمعه 7 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:22

وااااااااااااااااااااااااااااااااای مرسی و ممنون که انقد به یاد ما بودی

والا ما هر جمعه که فرصتی پیش میاد همو ببینیم یکی از گزینه های مهممون واسه بیرون زدن دوستان وبلاگی هستن، چه کنیم که تا حالا نشد که بشه..!

البته اینم بگم برای ما هم متولدین دهه هفتاد مایه ی تعجبن و متولدین دهه هشتاد مایه ی حیرت!! و به نودیها و به عرصه رسیدنشون عم که فکر می کنیم می گرخیم!!

ای آنلاین! ای باقلوا! ای عروس!

گذر زمانه دیگه عزیزم. امیدوارم دهه به دهه بهتر بشیم.
هماهنگ کنین زودتر. دارم میرم ها ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد